آشنایی با تحلیل تکنیکال

۲ بازديد
یکی دیگه از انواع روش هایی که برای تحلیل و بررسی رمز ارزها مورد استفاده قرار میگیره و محبوبیت بسیار بیشتری رو داره، تحلیل تکنیکال است. در این روش معامله گر با بررسی داده های قیمتی رمز ارزها سعی میکنه رفتار قیمت رو در آینده پیش بینی کنه. در این روش با مشخص کردن سطوح مناسب خرید و فروش ارز دیجیتال، امکان ورود به بازار در بهترین فرصت فراهم میشه.
در این روش تحلیل ارز دیجیتال، نوسانات قیمت ارز یا دارایی مورد نظر در گذشته بررسی میشه. این نوع آنالیز و بررسی قیمت، یک مهارت پولساز در بازار های مالی به شمار میره که با شرکت در دوره های آموزش تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال، قابل یادگیری است. در تحلیل تکنیکال رمز ارزها، مبنای معامله گر تاریخچه قیمت ارز دیجیتال و حجم معاملات آن میباشد.
همچنین در این روش الگوهای قیمتی تکرار شونده ای وجود دارن که مرتبا تکرار میشن. هر کدام از الگو ها، با توجه به ماهیتی که داره، میتونه باعث افزایش یا کاهش قیمت رمز ارز بشه. این الگو ها رو میتوان به اینده بازار تعمیم داد و با توجه به اون، رفتار قیمت رو در آینده بررسی کرد. برای درک بهتر تحلیل تکنیکال، باید اصول اصلی این روش رو یاد بگیرین. این روش آنالیز و بررسی ارز دیجیتال، 3 اصل کلی و مهم داره که عبارتند از:
1.    تاریخ همیشه تکرار خواهد شد.
2.    همه دارایی های بازار تخفیف میخورن و فرصتی برای خریدشون فراهم میشه.
3.    قیمت ها طبق یه روند و الگو های قیمتی مشخص حرکت میکنن.
دلیل اینکه الگو و رفتار های قیمتی به شکل مداوم تو بازار تکرار میشن رو میتونیم به شباهتی که بین رفتار معامله گر ها در گذر زمان وجود داره، ربط بدیم. دانش تکنیکال و آنالیز نمودار های قیمتی هم بر اساس همین مبنا بوجود اومده. در حال حاضر با پیشرفت و توسعه بازار های مالی و استفاده از روش ‌های پیچیده ‌تر برای آنالیز قیمت رمز ارزها، دانش تحلیل تکنیکال هم تغییر و توسعه پیدا کرده.
هر چند که معمولا تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال اطلاعات و پیش بینی های قابل اطمینانی ارائه میده؛ ولی باید این رو هم در نظر بگیریم که این نوع تحلیل یک پیش ‌بینی قطعی نیست. دقیقا مثل پیش‌ بینی هواشناسی که ما رو از اوضاع آب ‌و هوایی احتمالی در آینده مطلع میکنه. به همین دلیل، یک سرمایه گذار یا معامله گر حرفه ای تنها به این نوع تحلیل متکی نیست. در ادامه در مورد بهترین روش های تحلیل ارزهای دیجیتال صحبت کردیم؛ که معامله گر های حرفه ای از اون ها استفاده میکنن.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.