چرا بیت کوین برق مصرف می کند؟

۲ بازديد

چرا بیت کوین برق مصرف می کند؟

 

«بیت‌کوین شبکه‌ای از کامپیوتر‌ها و دستگاه‌هایی است که در سرتاسر دنیا وجود دارد و اصطلاحا به نام ماینر یا استخراج‌کننده شناخته می‌شوند و تأیید تراکنش‌ها و ایجاد بیت‌کوین جدید بر عهده ماینر‌ها یا همان استخراج‌کنندگان بیت‌کوین است. ماینر‌ها هستند که شبکه بیت‌کوین را پایدار نگه داشته‌اند و دستگاه‌های آن‌ها برای کار کردن، برق زیادی مصرف می‌کنند، اما چه دلیلی دارد ماینر‌ها مبالغ زیادی برای خرید دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین و برق هزینه کنند؟ پاسخ در یک کلمه خلاصه می‌شود: کسب درآمد. استخراج بیت‌کوین یک صنعت چندمیلیارد دلاری در دنیاست. با رشد قیمت بیت‌کوین در سال‌های اخیر، افراد زیادی برای استخراج ارز هجوم آورده‌اند. در ایران نیز به دلیل قیمت پایین برق، هزینه استخراج بیت‌کوین کمتر از برخی کشور‌های دنیاست. به همین خاطر در مدتی محدود، مزارع استخراج بیت‌کوین زیادی با برق کشاورزی، برق صنعتی و … راه‌اندازی شده است.» (۲)

 

بیت کوین چه ربطی به برق دارد؟

 

برخی منابع خبری مدعی شده‌اند «یکی از کلید‌های کمبود ناگهانی گاز حتی برای تولید برق مورد نیاز معابر عمومی پایتخت را می‌توان در افزایش ناگهانی ارزش بیت کوین یافت.» این ادعا را نمی‌توان پذیرفت، اما کارشناسان معتقدند کارگاه‌هایی به شکل غیرمجاز نسبت به زراعت بیت کوین اقدام کرده‌اند که برق بسیاری مصرف می‌کنند و اخیرا وزارت نیرو اعلام کرده ۳۰۰ مگاوات از این کارگاه‌های غیرقانونی کشف شده‌اند.

به گزارش ایسنا، روزنامه «رسالت» در ادامه نوشت: وجود این کارگاه‌های غیرمجاز نگران‌کننده است، به این دلیل که می‌گویند «تولید هر بیت کوین معادل مصرف سالانه ۲۴ خانه در تهران برق مصرف می‌کند یا معادل مصرف برق یک خانه در تهران به مدت ۲۴ سال» (۱)
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.